• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

اخبار ویژه

دکتر فرهودی‌نیا: صبوری همراه با مطالبه‌گری و مذاکره، بهترین شیوه‌های معقول برای برون‌رفت از وضعیت نامطلوب نهاد وکالت است صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری ایران – شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ دکتر علی خواجویی‌راد: تشکیل یک حزب غیرسیاسی و تخصصی برای اصلاح شیوه تقنین می‌تواند از مهم‌ترین اقدامات نهاد وکالت در سال ۱۴۰۳ باشد قانون تسهیل، هم به نهاد وکالت و هم به حقوق مردم آسیب وارد کرده است متاسفانه برخی اسکودا را ضعیف می‌خواهند/ امیدوارم سال آینده سال همدلی و وحدت در نهاد وکالت باشد دکتر باقر شاملو: تا زمانی که رویکرد‌های تقنینی درباره نهاد وکالت اصلاح نشود، غلبه بر مشکلات سخت خواهد بود کانون‌های وکلا در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ارتباط خود را با جامعه ترمیم و تقویت کنند انتشار اصلاحیه ماده ۵۴ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا/ جامعه وکلا و کانون‌ها ظرف ۳ روز پیشنهادات خود را ارسال کنند

13

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران- اسکودا مورخ ۹۷/۳/۳۱

  • کد خبر : 25732
  • ۰۲ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۳۸

در تاریخ ۹۷/۳/۳۱ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد: ۱ـ بررسی بخشنامه معاون اول قوه قضاییه راجع به قرارداد حق الوکاله شورای اجرایی با توجه به عدم انطباق بخشنامه با […]

در تاریخ ۹۷/۳/۳۱ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران- اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

۱ـ بررسی بخشنامه معاون اول قوه قضاییه راجع به قرارداد حق الوکاله

شورای اجرایی با توجه به عدم انطباق بخشنامه با ماده ۱۹ لایحه استقلال و آیین نامه اجرایی آن (آیین نامه تعرفه حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری مصوب ۱۳۸۵) مصوب رئیس محترم قوه قضاییه و ماده ۱۰۳ قانون مالیات های مستقیم بر استمرار رایزنی با قوه قضاییه تحت مدیریت کانون وکلای دادگستری مرکز و اتحادیه و ضرورت اصلاح آیین نامه تعرفه حق الوکاله تاکید نمود.

۲ـ اتخاذ تصمیم در مورد مکاتبات اخیر هیأت مقررات زدایی

شورای اجرایی ضمن اعتراض به عملکرد یکسویه وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی در هیات مقررات زدایی، بر مغایرت تصمیم هیأت مذکور با قوانین و مقررات از جمله لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳ و ماهیت حرفه وکالت تاکید می نماید. لذا از منظر نهاد وکالت مصوبه مذکور قابلیت اجرایی ندارد. کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور حمایت کامل خود را از اقدامات اتحادیه و کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام می دارند.

۳ـ ارائه گزارش پیگیری های اتحادیه و کانونهای عضو در مورد اصلاح قوانین و مقررات مربوط به وکالت

هیاتی متشکل از آقایان ثابت قدم، دکتر مالکی، وکیلی، شهرام مختاری و رستمی برای نهایی کردن متن طرح پیشنهادی نهاد وکالت تعیین گردید. مقرر شد هیأت محترم مذکور حداکثر ظرف دو هفته با لحاظ پیشنهاد های واصله از کانون های وکلا ضمن بازنگری در متن مذکور نسبت به نهایی نمودن آن جهت ارائه به مجلس اقدام نمایند.

۴ـ بررسی موضوع امنیت جانی و حرفه ای وکلا و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه

بند۱) موضوع حوادث اخیر برای وکلا بررسی شد، مقرر شد کارگروهی متشکل از آقایان حجتی، کیانی، کیخسروی، علیپور و دهقان با همکاری کانون های وکلا ظرف یک ماه گزارشی از علل و عوامل موثر در حوادث مذکور و راهکارهای پیشگیری از حوادث مشابه ارائه نمایند.

بند۲) توصیه می شود کانونهای وکلا برای پیشگیری از حوادث مشابه جلسات لازم برای همکاران وکیل و کارآموز را برگزار نمایند.

۵ ـ بررسی نحوه اقدام در مورد تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به لیست های غیر رسمی اخیر

موضوع بررسی و با توجه به مغایرت این تبصره با اصول قانون اساسی و دادرسی منصفانه بر استمرار پیگیری حذف یا اصلاح تبصره مذکور تاکید شد.

۶ ـ اتخاذ تصمیم در مورد اعلام سوابق انتظامی ارسالی از کانونها

با توجه به ثبت تخلفات در سامانه های الکترونیکی مقرر شد سوابق انتظامی به کانونهای دیگر ارسال نشود.

۷ـ پیشنهاد صندوق حمایت وکلای دادگستری راجع به بیمه تکمیلی

شورای اجرایی ضمن استقبال از پیشنهاد صندوق حمایت وکلای دادگستری و تاکید بر اجرایی نمودن آن مقرر نمود پس از وصول پیشنهاد تفصیلی شرکت بیمه گر در مورد خدمات و حق بیمه موضوع در هیأت مدیره کانونهای عضو مطرح و حداکثر ظرف ۱۵ روز نتیجه به اتحادیه اعلام شود.

۸ـ گزارش وضعیت مالی جاری اتحادیه

مقرر شد مانده طلب کانون وکلای دادگستری مرکز راجع به همایش تهران پرداخت شود.

۹ـ سایر مواردی که کانوهای عضو اعلام نمایند.

با توجه به وضعیت موجود کارگروهی با انتخاب هیات رئیسه اتحادیه و مشورت با کانون مرکز مامور بررسی و ارائه پیشنهاد در مورد مسائل مربوط به حق الوکاله و مالیات وکلا تشکیل شود.

جلسه رأس ساعت ۱۵:۵۰ پایان یافت.

کانون های غایب: قم ، خراسان (به علت برگزاری نشست عمومی)، مرکزی(به علت برگزاری انتخابات)

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25732
  • 1569 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران- اسکودا مورخ ۹۷/۳/۳۱ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما