• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
17

مصوبات بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا

  • کد خبر : 25579
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

  بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری به میزبانی کانون البرز در تاریخ ۱۹ و ۱۳۹۵/۸/۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر کرج آغاز به کار کرد. بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۳۹۵/۸/۱۹نشست اختصاصی همایش با دستور جلسه اعلامی شروع شد. بدوا نسبت به انتخاب رییس جلسه و نظار و منشی اقدام شد. […]

 

بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری به میزبانی کانون البرز در تاریخ ۱۹ و ۱۳۹۵/۸/۲۰ با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر کرج آغاز به کار کرد. بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۳۹۵/۸/۱۹نشست اختصاصی همایش با دستور جلسه اعلامی شروع شد.

بدوا نسبت به انتخاب رییس جلسه و نظار و منشی اقدام شد. به روال معمول از ریاست کانون میزبان دعوت شد که ریاست جلسه را بعهده گیرند که مورد پذیرش واقع شد. لذا آقای جعفر رضازاده – رییس کانون میزبان- به عنوان رییس جلسه انتخاب و مورد تایید حضار قرار گرفت.

سپس در مورد انتخاب دو نفر ناظر و یک نفر منشی رای گیری شد که در نتیجه آقایان رضایی و کمیلی به عنوان ناظر و آقای طالع به عنوان منشی انتخاب شدند.

photo_2016-11-10_10-18-51

 

بند اول دستور جلسه – نطق های پیش از دستور جمعا به مدت ۱۵ دقیقه برای سه نفر:

مقرر شد این اقدام به صورت آزمایشی در این همایش انجام شود با تاکید بر این که هر نفر پنج دقیقه و در حیطه امور صنفی طرح موضوع نماید. آقایان رحمانی درمورد حق عضویت پرداختی به قوه قضاییه، سرداری در مورد لایحه جامع وکالت و زرعی در مورد تشکیل اتحادیه وکلا مستقل از اتحادیه کانون های وکلا به طرح موضوعات مورد نظر پرداختند.

photo_2016-11-10_10-18-27

 

بند دوم دستورجلسه- عضویت کانون های محترم یزد و ایلام در اسکودا

الف- پس از بررسی وصول مدارک عضویت کانون یزد به اتحادیه و متعاقب توضیحات ریاست اتحادیه، موضوع به رای گذاشته شد که در نهایت عضویت کانون یزد به عنوان بیست و چهارمین عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به اتفاق آراء تصویب شد.

ب- پس از بررسی وصول مدارک عضویت کانون ایلام به اتحادیه و متعاقب توضیحات ریاست اتحادیه، موضوع به رای گذاشته شد که در نهایت عضویت کانون ایلام به عنوان بیست و پنجمین عضو اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به اتفاق آراء تصویب شد.

 

photo_2016-11-10_10-18-47

 

بند سوم دستورجلسه – بررسی لایحه جامع وکالت و مسائل مربوط به آن :

بدوا ریاست اتحادیه توضیحاتی در مورد لایحه جامع و متون تهیه شده توسط مرکز پژوهش های مجلس و  کارگروه مشترک وکلا و دولت و قوه قضاییه ارائه نمود و اضافه کرد که جدول تطبیقی این متون تهیه و در اختیار حضار قرار گرفته است. همچنین درخصوص موارد اختلاف که مورد نظر و تایید کانون های وکلا و اتحادیه نیست توضیحاتی ارائه شد.

سپس دکتر مالکی به عنوان یکی از افرادی که در تهیه متن پیشهادی کارگروه وکلا و همچنین در تعامل بانهادهای ذی ربط درمورد لایحه جامع وکالت تلاش کرده ، توضیحاتی در مورد روند کار و پیشرفت متون و نکات و موارد مورد تاکید جهت بررسی های بعدی ارائه داد  و از حضار درخواست کرد که متون ارائه شده و جدول تطبیقی را با دقت مطالعه نموده و اظهار نظر کنند تا در جلسات بعد مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر مالکی ضمن توضیحات مبسوط خود اضافه کرد ما نظارت را می پذیریم اما دخالت را نه و آنچه در متون دیگر لایحه جامع وکالت دیده می شود نظارت را با دخالت ترکیب نموده است.

بند چهارم- حق الوکاله وکالتهای تسخیری و معاضدتی

در این مورد جناب آقای کشاورز فرمودند کانون مرکز پیگیری هایی دراین خصوص انجام داده اند . جنابان آقایان سپهری از کانون کرمانشاه در مورد پیگیری های مکرر کانون کرمانشاه توضیحاتی ارائه کردند. همچنین جناب آقای آل محمد از کانون خوزستان و سرکارخانم دکتر داوودی و جناب آقای سردار زاده از کانون مرکز در این مورد مسائلی را مطرح نمودند در پایان جناب آقای دکتر حسین آبادی از کانون مرکز در خصوص ملاقات و مکاتباتی که تا کنون انجام شده است اعلاماتی داشتند در نهایت مقرر شد کانونها سوابق و اطلاعات عملکرد وکلای عضو را دراین مورد به کانون مرکز و اتحادیه ارسال نمایند تا پیگیری شود همچنین مذاکرات لازم برای پیش بینی در بودجه سنوات آتی از سوی کانون مرکز و اتحادیه انجام شود.

بند پنجم – موسسات حقوقی متشکل از افرادغیر وکیل
در این خصوص دکتر حسین آبادی اعلام داشتند اقدامات زیادی صورت پذیرفته از جمله ملاقات با مسولین مربوطه در قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و … هم چنین دکتر آذربایجانی و آقای طالع ازمرکز و دکتر لطفی از کانون اردبیل و آقایان رستمی از البرز ، دکتر فرهمندیان از بوشهر و جناب آقای جندقی از کانون مرکز به بیان ایراداتی پرداختند در نهایت مقرر شد اقدامات انجام شده در کانون مرکز، اتحادیه و سایر کانونها با هماهنگی یکدیگر تا حصول به نتیجه پیگیری شود.

بند ششم – بررسی یکسان سازی رویه کانونها در امور جاریه ( بومی گزینی، مدرک تحصیلی داوطلبان آزمون وکالت – انتقال زوجین و فرزندان )

در مورد این دستورابتدا جناب آقای کشاورزابراز داشتند برخی اقدامات در کانونها جاری است .همچنین آقایان جندقی از مرکز سراج از البرز، کیانی از چهارمحال و بختیاری، شجاع پوریان از خوزستان ،رضایی از لرستان ، فرهمند از بوشهر به عنوان موافق و مخالف به بیان توضیحاتی پرداختند که در نهایت پیشنهاد شد این موضوع از دستور خارج شود و به کارگروه مربوطه جهت بررسی ارجاع گردد و با اکثریت تصویب شد که جهت بررسی به شورای اجرایی ارجاع گردد.

بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش سراسری اتحادیه کانونهای وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای البرز قرائت شد و مورد تصویب قرار گرفت . جلسه در ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه به پایان رسید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25579
  • 1440 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مصوبات بیست و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما