• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

مصوبات همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در زنجان

  • کد خبر : 25410
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

صورتجلسه روز دوم جلسه در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ در هتل بزرگ زنجان آغاز و بندهای دستور جلسه به ترتیب اعلام شده مورد بحث و اتخاذ تصمیم قرار گرفت. آقای علی پزشکی که سمت ناظر جلسه را داشتند از سمت خود استعفا و آقای هومان پارسا به عنوان ناظر جایگزین و […]

صورتجلسه روز دوم
جلسه در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ در هتل بزرگ زنجان آغاز و بندهای دستور جلسه به ترتیب اعلام شده مورد بحث و اتخاذ تصمیم قرار گرفت. آقای علی پزشکی که سمت ناظر جلسه را داشتند از سمت خود استعفا و آقای هومان پارسا به عنوان ناظر جایگزین و قبول سمت نمودند.

بند ۲ دستور جلسه : ارائه صورت های مالی تا ۱/۷/۱۳۹۴ و گزارش بازرسان
بدوا گزارش مالی اسکودا توسط بازرسان قرائت شد. النهایه حسب اظهار نظر موافقان و مخالفان پیشنهاد شد با توجه به نیاز به بررسی بیشتر ، فعلا در مورد تراز مالی اسکودا اتخاذ تصمیم نگردد تا متعاقبا کانون ها ی محترم با بررسی مدارک و مستندات مربوطه امکان اظهار نظر پیدا کنند. در این خصوص رای گیری انجام و تصویب شد که بررسی و گزارش تصویب مالی اسکودا به همایش بعد موکول شود.

بند ۳ دستور جلسه: تعیین خط مشی نمایندگان محترم اسکودا در کمیسیون حقوقی و قضایی مرکز پژوهش های مجلس که به بررسی لایحه جامع وکالت اشتغال دارد.
بند الف- در خصوص مرجع رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیات مدیره کانون ها با گزینه های زیر:
الف- تاسیس دادگاه عالی وکالت
ب- دادگاه عالی انتظامی قضات (به شکل فعلی)
مقرر شد انتخاب مرجع بنا به روند کار به صلاحدید نمایندگان اتحادیه واگذار شود. رای گیری انجام و تصویب شد. در همین راستا مقرر شد کانونها ظرف ۱۰ روز نسبت به بررسی موضوع و ارائه راهکارهای مفید و لازم و تحویل آن به آقایان ثابت قدم و دکتر مالکی از طریق اتحادیه اقدام نمایند. ضمنا شورای اجرایی برای بررسی نظریات کانون ها و اعلام آن به آقایان مذکور ظرف پنج روز بعد از انقضای مهلت ده روزه مذکور تشکیل جلسه خواهد داد.
همچنین مقرر شد کارگروهی تشکیل و نسبت به کلیه مفاد بندهای زیر مجموعه دستور دوم همایش و تعیین تکلیف هر مورد به تفکیک و انعکاس آن به اتحادیه اقدام نماید. این موارد مشتمل است بر تعیین مرجع رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیات مدیره کانون ها ، شرایط و مسائل مربوط به پیوستن مشاورین حقوقی ماده ۱۸۷ به کانون ها، بیمه وکالت، تخصصی شدن وکالت و الزامی شدن دخالت وکیل در دعاوی و درجه بندی وکلا و همچنین ۴درصد حق بیمه وکلا که فعلا کانون ها می پردازند.

بند ۴ دستور جلسه : پیشنهاد کانون محترم مرکز در خصوص وجوه پرداختی قبلی این کانون به اتحادیه و نحوه پرداخت در آتیه.
در خصوص موضوع توضیحات ریاست اتحادیه و بازرسان استماع شد و پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان مقرر شد رای گیری شود که آیا آنچه قبلا به عنوان حق شرکت در آزمون توسط داوطلبان پرداخت شده قابل برگشت به کانون ها می باشد یا خیر.
پیشنهاد کانون مرکز: ۲۵ درصد از وجوه ثبت نام آزمون ورودی کارآموزی سال ۱۳۹۴ در حساب اتحادیه بماند و ۷۵ درصد آن به کانون ها عودت شود. ( این مبلغ منحصر به وجوه دریافتی بابت آزمون ۹۴ است و به قبل تسری ندارد.)
موضوع مورد رای گیری قرار گرفت و تصویب شد.

بند ۵ دستور جلسه: پیشنهاد کانون محترم مرکز در خصوص اصلاح اساسنامه اسکودا.
پس از استماع نظرات موافق و مخالف ، موضوع به رای گذاشته شد و رای نیاورد.

بند ۶ دستور جلسه : پیشنهاد کانون محترم آذربایجان شرقی در زمینه امکان اعطای پروانه کارآموزی وکالت به اعضای هیات علمی دانشگاه ها بدون شرکت در آزمون که پیشتر در شورای اجرایی مطرح و به اتفاق آرا رد شده بود ، به لحاظ تمایل هیات مدیره محترم کانون آذربایجان شرقی به آگاهی از نظر هیات عمومی در خصوص مورد در دستور کار قرار گرفته است.
موضوع مطرح و مورد تصویب قرار نگرفت.

بند ۷ دستور جلسه: اتخاذ تصمیم در مورد لزوم بررسی و تدوین نظامنامه حرفه ای وکالت تهیه شده از طرف کانون محترم کرمانشاه و ایلام.
مقرر شد کارگروهی تشکیل و نسبت به موضوع بررسی و اظهار نظر و نتیجه را به شورای اجرایی اعلام نمایند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25410
  • 1548 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مصوبات همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در زنجان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما