• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران مورخ ۱۲/۳/۹۵

  • کد خبر : 25513
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

جلسه شورای اجرایی اسکودا در روز چهارشنبه مورخ ۱۲/۳/۹۵  ساعت  ۹صبح  در دفتر اتحادیه برگزار شد و نسبت به موارد ذیل تصمیم گیری شد:   گزارش اجمالی برگزاری نشست گیلان گزارش مختصری از همایش گیلان به استحضار شورا رسید و با توجه به اینکه هنوز محاسبات نهایی این کانون محترم واصل نشده است اطلاعات بیشتر […]

جلسه شورای اجرایی اسکودا در روز چهارشنبه مورخ ۱۲/۳/۹۵  ساعت  ۹صبح  در دفتر اتحادیه برگزار شد و نسبت به موارد ذیل تصمیم گیری شد:

 

  • گزارش اجمالی برگزاری نشست گیلان

گزارش مختصری از همایش گیلان به استحضار شورا رسید و با توجه به اینکه هنوز محاسبات نهایی این کانون محترم واصل نشده است اطلاعات بیشتر در شورای اجرایی بعدی مطرح خواهد شد

 

  • آزمون ۱۳۹۵

بدواً توضیحاتی در مورد کلیات مسائل آزمون به استحضار شورا رسید سپس موارد ذیل مورد بحث و اتخاذ تصمیم قرار گرفت :

الف – موضوع طرح و ارسال سوال از کانونهای محترم برای ضبط در بانک سوال و استفاده در آزمون به روال سالهای گذشته مطرح و تصویب شد.

ب – بر مبنای موارد بیان شده از طرف اعضای محترم شورا مقرر شد موارد آتی به سازمان سنجش تاکید و در قرارداد منعکس شود .

اولاً امکان همراهی نمایندگان کانونها با ماموران سازمان سنجش که سوالات را حمل می کنند وجود داشته باشد( در کلیه مراحل حمل ، قبل و بعد از آزمون ).

ثانیاً امکان نظارت اعضای محترم  هیات های مدیره کانونها بر فرآیند برگزاری آزمون فراهم شود.

ثالثاً محل برگزاری را سازمان سنجش حداقل ده روز قبل از تاریخ آزمون به کانون مربوط اعلام کند  و هماهنگی های لازم را بعمل آورد.

پ – اعضای هیات نظارت بر آزمون انتخاب شدند .

ت – هزینه ثبت نام پس از مذاکره با سنجش باتوجه به مقتضیات  توسط هیات نظارت تعیین خواهد شد .

ث- در خصوص مدرک مورد قبول برای ثبت نام در آزمون ورودی سال ۹۵ مقررشد هیات نظارت در این خصوص بررسی و کار کارشناسی انجام دهد و نتیجه را در جلسه ای که به منظور تدوین آگهی آزمون برگزار خواهد شد مطرح کند . چنانچه کانونهای محترم در این مورد ملاحظات و پیشنهادهایی داشته باشند ظرف بیست روز به اسکودا اعلام نمایند .

 

  • تعیین اعضای کمیسیونهای تخصصی

 

موضوع مطرح و در خصوص آن بحث شد با توجه به ماده ۵ آیین کار مقرر شد اسامی که تا کنون از جانب کانونهای محترم اعلام شده تکثیر و در همین جلسه در اختیار اعضای محترم شورای اجرایی قرار داده شود تا نسبت به استعلام سوابق آنهااز کانونهای متبوع خواه مستقیماً و خواه از طریق اتحادیه اقدام نمایند و در جلسه بعد نسبت به تعیین روسا و اعضای کمیسیونهای تخصصی اقدام شود. چنانچه کانونهای محترم فرد یا افراد دیگری برای عضویت در کمیسیون و کمیسیونهایی مناسب بدانند اعلام نمایند . ضمناً لازم است اعضای محترم شورای اجرایی به کانونهای متبوع خود اعلام فرمایند شرح حال تخصصی افراد تعرفه شده قبلی یا آتی را حداکثر ظرف ده روز به اسکودا اعلام کنند .  

 

 

  • جشنواره عکس حقوق شهروندی ( پیشنهاد ریاست محترم کانون بوشهر)

 

موضوع مطرح و اصل پیشنهاد تصویب شد. مقرر شد به کانون محترم بوشهر اعلام شود جزئیات امر و نحوه برگزاری و برآورد هزینه را جهت طرح در شورای اجرایی اعلام فرمایند ضمناً انجام این مهم عندالاقتضا با هماهنگی و همکاری معاونت حقوق بشر وحقوق شهروندی وزارت دادگستری در قالب تفاهم نامه تنظیمی صورت پذیرد.

 

  • اقدامات لازم در مورد تبلیغات سوءعلیه وکلا و وکالت ( پیشنهاد ریاست محترم کانون لرستان )

 

مورد مطرح و مقرر شد در زمینه تهیه فیلم و سریال تلویزیونی در خصوص خدمات وکلا و اهمیت حرفه وکالت موضوع در کمیسیون روابط عمومی اسکودا مطرح و بررسی و نتیجه برای اتخاذ تصمیم شورای اجرایی اعلام شود ثانیاً پیرو اقدامات قبلی جهت ملاقات با مقامات قوه قضائیه در خصوص مورد ملاقات ویژه ای نیز با رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه ترتیب داده و نقطه نظر های کانونها مطرح شود .ثالثاً با توجه به اینکه در این خصوص در کانون محترم مرکز نماینده ای برای ارتباط با قوه قضاییه تعیین شده است با کانون محترم مذکور هماهنگی شود . رابعاً با توجه به بند ح ماده ۳ اساسنامه کمیته ای  تحت عنوان حمایت از وکلا و کارآموزان در اتحادیه تشکیل شود هیات رئیسه اسکودا مسول اجرای این مصوبه  خواهد بود و حسب مورد می تواند فرد یا افرادی را برای شرکت دراین کمیته دعوت کند.

 

 

  • پیشنهاد دانشگاه تربیت مدرس در مورد دوره های تخصصی کاربردی کوتاه مدت حضوری و الکترونیکی

 

موضوع مطرح مقرر شد با دانشگاه تربیت مدرس مکاتبه و خواسته شود طرح درس و هزینه ها و شرایط برگزاری دوره را جهت انعکاس به کانونها به اسکودا اعلام کنند تا متعاقبا هماهنگی های بعدی بعمل آید .

ضمناً نظر به اینکه امکانات مشابهی در کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشکده وابسته به آن وجود دارد مقرر شد ؛ با این مراکز نیز در این مورد مکاتبه شود.

 

  • تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک در کانونها (پیشنهاد کانون محترم البرز)

 

موضوع مطرح شد علاوه بر اینکه بعضی شبهات آیین نامه ای  در خصوص مورد مطرح گشت نمایندگان محترم کانون مرکز در شورا اعلام نمودند صدور کارت هوشمند برای وکلا در مرحله اجرای آزمایشی (پایلوت) است که در صورت فراگیر شدن کل وکلای ایران می توانند از آن استفاده کنند و موضوع نیاز به دفاتر الکترونیک منتفی خواهد بود. چون پیشنهاد کانون محترم البرز متضمن منافع دیگری برای کانونها نیز بود مقرر شد در این خصوص با کانون محترم مرکز مکاتبه و اطلاعات لازم تحصیل گردد .

 

  • نامه تعدادی از وکلا در خصوص افزایش هزینه های قضایی

 

موضوع مطرح مقرر شد در کمیسیون قوانین و مقررات مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه به شورای اجرایی اعلام شود .

 

 

  • هر موضوع دیگری که کانونهای محترم لازم بدانند.

 

  • در این موقع با وصول نامه ای از کانون وکلای جدید التاسیس یزد نام اعضا منتخب و ریاست محترم و نایب رئیس آن کانون و اعضای اصلی و علی البدل قرائت و تبریک و آرزوی موفقیت شورای اجرایی اعلام شد .

 

  • در این موقع موضوع اجرای احکام شلاق در استان قزوین بدون مسبوق بودن به فرآیند عادی رسیدگی کیفری و رعایت حقوق شهروندی متهمان از جمله حقوق دفاعی آنان مطرح و پس از بررسی ابعاد قضیه مقرر شد اولاً به موجب همین صورتجلسه نگرانی شدید شورای اجرایی نسبت به این موارد اعلام و از مقامات عالی قضایی و نظارتی خواسته شود در خصوص نظارت و پیگیری اجرای صحیح قانون و ضوابط دادرسی منصفانه اعمال نظر نمایند ثانیاً شرحی به معاون محترم حقوق بشر و حقوق شهروندی وزیر دادگستری نوشته و با توجه به شرح وظایف ایشان  و تفاهم نامه تنظیمی فیمابین دخالت در این موارد درخواست شود.

 

  • از رئیس کل محترم دادگستری استان قزوین وقت ملاقاتی گرفته شود که با رعایت فوریت اکید نمایندگانی از اسکودا ، و کانون مرکز در معیت ریاست محترم کانون وکلای دادگستری قزوین با ایشان  ملاقات و در این خصوص مذاکره کنند.

 

 

جلسه در ساعت ۱۵ با امضای هیات رئیسه به پایان رسید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25513
  • 1372 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران مورخ ۱۲/۳/۹۵ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما