• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

مساله کانون وکلا از حیطه وظایف قوه قضاییه خارج است

  • کد خبر : 25100
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

یک حقوقدان با اشاره به اقدام قوه قضاییه مبنی بر ارسال جداگانه لایحه‌ وکالت به مجلس، لایحه مذکور را لایحه‌ای جانبدارانه خواند و تاکید کرد که مساله کانون وکلا از نظر قانونی از حیطه وظایف قوه قضاییه خارج است. بهروز اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ارسال لایحه […]

یک حقوقدان با اشاره به اقدام قوه قضاییه مبنی بر ارسال جداگانه لایحه‌ وکالت به مجلس، لایحه مذکور را لایحه‌ای جانبدارانه خواند و تاکید کرد که مساله کانون وکلا از نظر قانونی از حیطه وظایف قوه قضاییه خارج است.

بهروز اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ارسال لایحه وکالت به مجلس، اظهار کرد: این کار مربوط به کانون وکلا و وکلای دادگستری است و بنابراین هر کاری در هر مقطعی در این رابطه بخواهد انجام شود باید از مسیر وکلا بگذرد.

وی با بیان اینکه لایحه وکالت لایحه‌ای جانبدارانه است، ادامه داد: اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود باید منافع وکلا را تامین کند و در عین حال وظایف و تعهدات آنها را نیز روشن کند.

این حقوقدان گفت: قوه قضاییه باید وظایف مربوط به خودش را انجام دهد و مساله کانون وکلا از نظر قانونی از حیطه وظایف قوه قضاییه خارج است. کانون وکلا به موجب لایحه استقلال، یک نهاد مستقل خصوصی است که به امر وکالت، شأن، حدود و تعهدات آن می پردازد؛ بنابراین خودش در مقامی است که بتواند این مسائل را رتق و فتق کند.

وی تصریح کرد: البته قوه قضاییه می‌تواند نظارتی داشته باشد تا اگر لایحه‌ای که وکلا تهیه می‌کنند احتمالا با ساختار قوه قضاییه یا وظایف و حقوق و تعهداتش منافاتی دارد در آن قسمت‌ها نظر اصلاحی بدهد که مد نظر قرار بگیرد.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه قوه قضاییه به موجب قانون اختیار دارد مسائل مربوط به خود را به مجلس ارسال کند، افزود: یکی از ایرداتی که گرفته می‌شود این است که این لایحه باید از طرف دولت ارسال شود ولی مساله اینجاست که حتی اگر این لایحه به دولت بیاید هم شاید به اندازه کافی پاسخگوی نیازهای جامعه وکالت نباشد.

انتهای پیام

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25100
  • 1650 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مساله کانون وکلا از حیطه وظایف قوه قضاییه خارج است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما