• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
20

مصوبات بیست و دومین مجمع عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا

  • کد خبر : 4593
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰

مصوبات  بیست و دومین مجمع عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا بیست و دومین مجمع عمومی در عصر مورخ ۳۱ اردیبهشت و صبح و عصر اول خرداد ۱۳۹۳ در محل سالن اجلاس هتل هما در شهر مشهد، با میزبانی کانون وکلای دادگستری خراسان، برگزار گردید. ابتدا انتخابات هیات رئیسه انجام و آقایان […]

مصوبات  بیست و دومین مجمع عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا

بیست و دومین مجمع عمومی در عصر مورخ ۳۱ اردیبهشت و صبح و عصر اول خرداد ۱۳۹۳ در محل سالن اجلاس هتل هما در شهر مشهد، با میزبانی کانون وکلای دادگستری خراسان، برگزار گردید. ابتدا انتخابات هیات رئیسه انجام و آقایان دکتر محمد فرض پور (کانون مرکز) به عنوان رئیس و آقای  حبیب الله  مرادی (کانون کردستان) و آقای سید محمد صادق آل محمد (کانون خوزستان) بعنوان ناظر و آقای  علی محمد  ظهیریان (کانون زنجان) بعنوان منشی هیات رئیسه انتخاب شدند.

 

سپس طبق بند های دستور جلسه مصوب هیات اجرائی اتحادیه، به شرح زیر بحث و اقدام گردید:

ham22-55

بند ۱ دستور جلسه :

موضوع آخرین وضعیت لایحه وکالت.

در این خصوص به طور مفصل از آخرین وضعیت لایحه وکالت و اقدامات انجام شده در چند سال گذشته بحث و مقرر گردید کلیه کانون ها، نسبت به اطلاع رسانی در خصوص ضرورت استقلال کانون های وکلای دادگستری اقدام نمایند.

 

بند ۲ دستور جلسه : قسمت دوم: منبع آزمون آیین کیفری

بحث آیین دادرسی کیفری در رابطه با اینکه آزمون سال ۹۳ بر اساس قانون فعلی باشد یا قانون جدید.

پس از بحث مفصل و استماع نظرات موافق و مخالف، در خصوص برگزاری آزمون ورودی سال ۱۳۹۳ براساس آیین دادرسی جدید یا قانون فعلی رای گیری انجام و مقرر شد آزمون سال ۱۳۹۳ کارآموزی وکالت بر اساس قانون جدید برگزار شود.

 

بند ۳ دستور جلسه: قسمت اول: نصاب پذیرش ایثارگران

بعد از بحث و بررسی وضعیت فعلی مقرر گردید. ایثار گران باید ۷۰ % امتیاز آخرین پذیرفته شده سهمیه آزاد را کسب نمایند.

بر اساس ضوابط و ملاک های قانون ایثار گران انجام می گردد. منظور از ایثار گران کسانی هستند که داوطلبانه در جبهه ها حضور داشته اند.

ham22-51

بند ۴ دستور جلسه: سن  داوطلبان شرکت در آزمون ورودی کارآموزی وکالت

با توجه به ضوابط مقرر در خصوص حداقل سن داراندگان پروانه وکالت، مقرر شد اشخاص زیر سن ۲۵ سال نیز، با رعایت بقیه شرایط، حق شرکت در آزمون را دارند و لکن در زمان صدور پروانه وکالت باید ۲۵ سال تمام داشته باشند. این اشخاص در طول دوره کارآموزی، در حد تکالیف قانونی موظف به انجام کارآموزی وکالت می باشند.

 

بند ۵ دستور جلسه: موسسات حقوقی فاقد وکیل

با توجه به بخشنامه مربوطه که امکان ثبت موسسه حقوقی، بدون وجود وکلای دادگستری فراهم شده است، و مشکلات ناشی از این مسائل، از جمله وصف کیفری (ماده ۵۵)، اعمال اشخاصی که بدون پروانه وکالت در امور وکالت دادگستری دخالت مینمایند، کانون های وکلای دادگستری، به شناسائی و تعقیب قانونی آنها اقدام نمایند.

 

 بند ۶ دستور جلسه: دارندگان فوق دیپلم و لیسانس غیر حقوقی

بعد از بحث و بررسی، به دلیل نیاز به رسیدگی بیشتر، از دستور جلسه خارج شد.

 

بند ۷ دستور جلسه: داوطلبان بند د ماده ۸ که سازمان و تشکیلات متبوع آنها خصوصی شده است.

بازنشستگانی  که سازمان یا تشکیلات متبوع آنها در هنگام بازنشستگی، خصوصی شده است مشمول بند د ماده ۸ شناخته نمی شوند ولواینکه مدت عمده خدمت آنها درزمان دولتی بودن سازمان یا تشکیلات مذکور باشد.

ham22-57

 

بند ۸ دستور جلسه: وضعیت نظام وظیفه بورسیه های دانشگاه ها و نخبگان

کارآموزانی که برای ادامه تحصیل بورسیه می شوند یا نخبه شناخته می شوند صدور پروانه وکالت برای آنها منوط به روشن شدن وضعیت پایان خدمت ایشان می باشد.

 

بند ۹ دستور جلسه: شناسه ملی کانون ها

در خصوص نیاز به داشتن شناسه ملی برای کانون وکلای دادگستری، با توجه به ضوابط  قانونی داشتن شناسه ملی برای اشخاص حقوقی، هر چند تاسیس هر کانون به موجب قانون است و لکن از حیث نیازهای اداری، داشتن شناسه ملی، ضروری است. پیشنهاد شد از طریق اتحادیه نسبت به ادامه مکاتبات و رفع موانع اقدام گردد.

 

بند ۱۰ دستور جلسه: دارندگان مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق که مدرک کاردانی ایشان غیر حقوق است .

به لحاظ پیچیدگی موضوع و لزوم بررسی جامع الاطراف موضوع به منظور حفظ حقوق احتمالی افراد ذس نفع مقرر شد به وسیله شورای اجراییی مورد بررسی دقیق قرار گیرد

 ham22-56

بند ۱۱ دستور جلسه: وکالت در شورای حل اختلاف و مراجع اختصاصی

با توجه به ضوابط قانونی، برای وکالت در شورای حل اختلاف و مراجع مشابه و وکالت در مراجع قضائی ، نیاز به پروانه رسمی وکالت می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4593
  • 1852 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مصوبات بیست و دومین مجمع عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما