• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

وکیل از اجرای درست قانون در مورد موکل دفاع می‌کند

  • کد خبر : 25717
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: وکیل از تفسیر و اجرای درست قانون در مورد موکل دفاع می کند. به گزارش ایسنا، مرتضی شهبازی‌نیا در مراسم روز وکیل در کرمان اظهار کرد: استقلال کانون وکلا ادامه مشروطیت بود و استقلال مشاغل حقوقی یک رکن اساسی در مشروطیت و حاکمیت قانون است که […]

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: وکیل از تفسیر و اجرای درست قانون در مورد موکل دفاع می کند.

به گزارش ایسنا، مرتضی شهبازی‌نیا در مراسم روز وکیل در کرمان اظهار کرد: استقلال کانون وکلا ادامه مشروطیت بود و استقلال مشاغل حقوقی یک رکن اساسی در مشروطیت و حاکمیت قانون است که این بزرگ ترین دستاورد بشریت است.

وی با بیان اینکه اگر حکومت قانون وجود نداشت، چه اتفاقی می افتاد؟ افزود: هنوز مشکل عمده و اساسی جوامعی که نتوانسته اند در مسیر توسعه قرار بگیرند، نقصان در حکومت قانون است.

شهبازی‌نیا با اشاره به اهمیت استقلال مشاغل حقوقی در تحقق دموکراسی، تصریح کرد: این امر در استقلال قاضی و وکیل مطرح است. وکلا برای نظارت بر حاکمیت قانون هستند که باید مستقل باشند و برای همین حق دسترسی به وکیلِ مستقل در همه اسناد بین الملی و حقوق بشر قید شده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران اظهار کرد: وکیل از اجرا و تفسیر درست قانون در مورد موکل دفاع می‌کند و نباید شأن وکیل با موکلش یکسان دانسته شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد کانون های وکلا افزود: در تمام سال هایی که مدیریت کانون وکلا به خود کانون سپرده شده، هر سال آزمون برگزار و گاهی بیش از ظرفیت سهمیه تعیین و شغل زیادی ایجاد کرده است.

شهبازی‌نیا تصریح کرد: کانون‌های وکلا با برگزاری دو سال کارآموزی، نیرو تربیت می کنند و در ایران، نهاد وکالت خدمات معاضدتی رایگان ارائه می دهد و تنها کشور در دنیا هستیم که این وضعیت را دارد.

وی با اشاره به اینکه وکلای دادگستری دفترچه بیمه خدمات درمانی ندارند و حمایت نمی شوند، بیان کرد: کشور ما بیش از کشور چین حقوقدان و بیش از چند کشور اروپایی دانشکده حقوقی و فارغ التحصیل حقوق دارد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری گفت: با این وضعیت، حاکمیت قانون و اعتماد ملت چه می شود؟ از سوی دیگر نباید همه بار مشکلات بیکاری به کانون وکلا منتقل شود.

وی خطاب به وکلا اظهار کرد: اگر قائل به نقش عمومی و اهمیت نقش‌مان در سرنوشت کشور باشیم، باید فعال باشیم و هیچ کاری مهم‌تر از حاکمیت قانون نیست و اگر حاکمیت قانون باشد، فساد نیست و در نهاد وکالت جای کار بسیاری وجود دارد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25717
  • 1248 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وکیل از اجرای درست قانون در مورد موکل دفاع می‌کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما