• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

گفتگوی اختصاصی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با نشریه «پیغام »

  • کد خبر : 3634
  • ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵

پیغام: دکتر عبدالصمد دولاح نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)  پس از برگزاری مراسم  تودیع و معارفه و آغاز به کار هیئت رییسه جدید در تاریخ هفتم دی ماه سال جاری، اهداف و برنامه های خود را در قبال جامعه وکالت ایران در گفتگو با «پیغام»  بیان کرد. نایب رئیس اتحادیه سراسری […]

پیغام: دکتر عبدالصمد دولاح نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)  پس از برگزاری مراسم  تودیع و معارفه و آغاز به کار هیئت رییسه جدید در تاریخ هفتم دی ماه سال جاری، اهداف و برنامه های خود را در قبال جامعه وکالت ایران در گفتگو با «پیغام»  بیان کرد.

نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: کانون های وکلای دادگستری  به عنوان متولیان وکلای دادگستری باید دیدگاه غیر سیاسی به مسائل داشته باشند.

دکتر عبدالصمد دولاح در گفتگویی اختصاصی با «پیغام» اظهار داشت: یکی ازچالش های فعلی کانون ها با حاکمیت ، جایگاه مدیریتی کانون بوده است که در مواردی تحت تأثیر مسائل احساسی و اهداف سیاسی بوده است، که البته عده ای از وکلاء دغدغه سیاسی دارند که افکار و عقاید آنها برای خودشان محترم است و کسی هم متعرض آن نیست.

وی افزود: گرفتاری های هر همکار یکی از دغدغه ی ما است و از نظر حقوقی دفاع از آنها در چارچوب قانون یک وظیفه عمومی است.

دولاح در ادامه جریان سازی علمی و حقوقی برای تأمین عدالت مبتنی بر قوانین برای یاد آوری به حاکمیت را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: همه ی همکاران باید تمامی گرایشات و احساسات سیاسی خود را کنار بگذارند و چهار چوبی که همواره دکترکاتوزیان در سخنانشان عنوان کرده اند به عنوان منشور مدیریتی پیش رو توجه داشته باشند.

 نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری  ایران،  ضمن قدردانی از کانون های  وکلای سراسر کشور به دلیل اعتماد به ایشان گفت: اولین گامی که در این راه توانسته است مرا به یک راهبرد اساسی و تأمل برانگیز برساند « آسیب شناسی حوزه وکالت» بوده است که برهمین اساس اهداف و برنامه های راهبردی خود برمبنای اساسنامه “اسکودا” و قوانین مربوط به وکالت حول ۵ محور کلان متمرکز کرده ام که اگر در این محورها تلاش و همفکری شود موفقیت های محسوس و ملموسی را در آینده شاهد خواهیم بود.

 وی با بیان این که دغدغه مندی هر وکیل عامل فعال و کاتالیزوری در راستای حل مشکلات جامعه وکالت است ، اظهار داشت: ا گر جامعه وکالت به تعداد تک تک وکلا، دغدغه رفع مشکلات موجود و نیل به اهداف مطلوب نداشته باشند در مواجهه با مشکلات باز به تعداد هر وکیل ، بی طرف ، بی نظر و خنثی عقب گرد داشته ایم  و باید تلاش کرد تا  مسئولیت پذیری و دغدغه مندی در میان وکلاء تقویت یابد تا هر وکیل با اندیشه ای فراتر از وکالت در یک پرونده شخصی به فکر بهبود و هویت بخشی و ماهیت بخشی به امر وکالت باشد.

دولاح در ادامه  تصریح کرد: معتقدم  که با نهادینه کردن نگاه ها به سمت و سوی جامعه و موضوعات کلان حوزه کاری وکالت افق بهتر و بیشتری را پوشش دهد.

وی یکی دیگر از برنامه های کاری خود را تعامل و تعادل در کار عنوان کرد و بیان داشت:  تعامل درون گروهی و برون گروهی مکمل همدیگر هستند بسیاری از مسایل با تعامل و همفکری قابل حل است. تعامل رابطه های دو سویه است ، جامعه وکلاء هم جزیی از همین جامعه بزرگ ایرانی است که قطعاً برای رفع مشکلات خود مستلزم ایجاد رابطه متقابل و معنا دار با دیگر ارکان حاکمیت و دیگر حوزه های مؤثر و تصمیم گیراست.

  نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با بیان این که  اگر به جای تعامل ، تقابل پیشه سازیم نه تنها گره ای از مشکلات موجود باز نخواهد شد بلکه گره های موجود هم  کورتر و راه حل ها پیچیده تر و سخت تر و پر هزینه تر خواهد بود، گفت: با درک همه واقعیت ها از مشکلات فراروی وکالت استراتژی تعامل و تعادل در عمل ، رفتار و گفتار با جامعه و حاکمیت نه تنها شائبه های احتمالی را رفع بلکه در تقویت جایگاه وکالت و همراهی جامعه نیز مؤثر خواهد بود.

  به گفته ی این مقام مسئول گاهاً اظهار نظرهای نسنجیده ، نگاه ها  را به این حوزه کمرنگ و اعتماد و تفاهم را از بین می برد این آسیب علی الخصوص در فضای مدیریتی کلان جامعه وکالت واجد تأمل و اهمیت خاص است که بعضاً مراعات نشده است که می توان با تدبیر تا حدودی هم مشکلات را از پیش پای برداشت و هم جایگاه وکالت را تقویت کرد.

 عبدالصمد دولاح با اشاره این که  فرصت سوزی در وکالت یک آفت است و تلاش های بسیاری را به نابودی می کشاند، گفت: وکلا باید به جای آنی نگری به آتی نگری بیاندیشند و درخت وکالت با درایت و برنامه محوری تنومند می شود و این درایت مستلزم شناخت فرصت ها و بکار گیری صحیح آن است.

وی از شاخص های فرصت طلبی را ارتباط گیری مؤثرعنوان کرد و بیان داشت: با ایجاد رویکرد مدیریتی فعال با حفظ احترام جایگاه وکالت می توان نقشی پویا و سازنده در جامعه بازی کرد.

این مقام مسئول گفت: با تعامل همه جانبه و ایجاد رابطه پویا و دو سویه با حاکمیت می توان در تصمیم گیری ها مؤثر واقع شد وحداقل نگذاریم پشت درهای بسته برای ما تصمیم بگیرند .

وی در ادامه اظهار داشت: معتقدم با تمرکز و فعالیت حول این پنج محور کلان که جزئیات و راهبردهای عملیاتی و اجرایی مفصل می طلبد می توان گوشه ای از مشکلات را به آسانی حل کرد و با توان و فراقت ذهن بیشتری به امور صنفی پرداخت .

عبدالصمد دولاح در پایان  مطرح کرد: تصور می کنم در دادگستری ایران( اسکودا) این شرایط فراهم است تا با استفاده از تجربه های آقایان کشاورز و دکتر فرهودی نیا رئیس و نائب رئیس اسکودا  که اشراف کامل به  مرز بندی های یاد شده دارند استفاده شود، و تمامی کانون های وکلای سراسری کشور به عنوان بازوهای توانمند برای اسکودا در تمامی عرصه ها، جایگاه  ممتازی داشته و تحسین همگان را به سوی خود جلب نمایند.

وی درپایان از «پیغام» که همواره درپی تحقق حقوق شهروندی بوده و پیگیر موضوعات جامعه ی وکالت است قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی پیغام

  لینک مستقیم   :   http://peigham.ir/shownews.aspx?id=7604

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=3634
  • 1346 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای گفتگوی اختصاصی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با نشریه «پیغام » بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما