• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

حقوق اعضای هیات علمی و قضات متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است

  • کد خبر : 1578
  • ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش ۵/۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات را به دلیل افزایش کمتر از نرخ تورم غیرقانونی دانست و آن را ابطال کرد.   به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره‌های ۵۱۵-۵۱۶ هیات عمومی دیوان عدالت عمومی […]

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران مبنی بر افزایش ۵/۵ درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات را به دلیل افزایش کمتر از نرخ تورم غیرقانونی دانست و آن را ابطال کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره‌های ۵۱۵-۵۱۶ هیات عمومی دیوان عدالت عمومی در این زمینه به شرح زیر است: « مطابق احکام مقرر در ماده ۱۵۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بند ک تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۸۶، دولت موظف بوده است در سال ۱۳۸۶ حقوق کلیه کارکنان و بازنشستگان را متناسب با نرخ تورم و با استفاده منابع موجود در ردیف‌های پیش‌بینی شده برای هر دستگاه‌ افزایش دهد. نظر به اینکه در مصوبه شماره ۴۷۵۷۹/ت۳۷۴۰۹ ه – ۱۳۸۶/۳/۳۰ هیات وزیران، برخلاف احکام مذکور، حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و قضات کمتر از نرخ تورم و به میزان ۵/۵ درصد افزایش داده شده است. بنابراین این مصوبه به لحاظ مغایرت با قانون و مستند به بند یک ماده ۱۹ و مواد ۲۰ و ۴۲ قانون دیوان عدالت اداری از تاریخ تصویب ابطال می‌شود.»

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1578
  • 1327 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حقوق اعضای هیات علمی و قضات متناسب با نرخ تورم افزایش نیافته است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما