• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

تغییرات قانون وکالت مهمترین مساله کانون های وکلا است

  • کد خبر : 3209
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴

تهران – رییس جدید اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) گفت: درحال حاضر مبرم ترین و مهمترین مساله ای که کانون های وکلا و به تبع آن اتحادیه کانون ها با آن مواجه هستند، بحث تغییرات قانون وکالت است. ˈبهمن کشاورزˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: لایحه قوه قضاییه […]

تهران – رییس جدید اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) گفت: درحال حاضر مبرم ترین و مهمترین مساله ای که کانون های وکلا و به تبع آن اتحادیه کانون ها با آن مواجه هستند، بحث تغییرات قانون وکالت است.

ˈبهمن کشاورزˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: لایحه قوه قضاییه درباره کانون های وکلا که در آن تغییراتی هم داده شده هم اکنون در هیات دولت بوده که در انتظار تقدیم به مجلس شورای اسلامی است.

وی اضافه کرد: از آنجا که قانون وکالت در مورد سرنوشت وکلا و وکالت در ایران و از آن مهم تر حق دفاع مردم تاثیر جدی و دراز مدت خواهد داشت، اتحادیه کانون ها هم خود را صرف تماس و رایزنی با نمایندگان مجلس، دولت و قوه قضاییه کرده تا قانون در حال تصویب دربردارنده استقلال کانون ها، وکلا و نظارت عالیه قوه قضاییه بر امور وکالتی- بدون دخالت- باشد و این مهم از طریق مذاکره و تعامل بین کانون ها و قوای سه گانه به دست می آید.

کشاورز خاطرنشان کرد هم اکنون طرح نمایندگان آماده رسیدگی در کمیسیون قضایی و سپس در صحن مجلس است و این لایحه هنوز به مجلس نرسیده است.

وی حمایت از وکلا و کارآموزان در جنبه های اقتصادی، اجتماعی و حرفه ای را از دیگر برنامه های خود دانست و اظهار داشت: در حال حاضر به علت کثرت تعداد وکلا، عملا وکلای جوان و تازه کار دچار کم کاری و بیکاری مزمن شده اند و نیز برای بسیاری از همکاران مشکلات قضایی ناشی از فعالیت های صنفی و اجتماعی پیش آمده که باید با روشنگری و رفع سوء تفاهم این مسایل رفع شود.

وی ادامه داد: توسعه آموزش و روزآمد کردن اطلاعات وکلا و کارآموزان مورد توجه کانون های وکلا و اتحادیه است.

کشاورز تصریح کرد برنامه اصلاحاتی در سطح کلان همان است که در اساسنامه آن تحت عنوان ˈاهداف و وظایفˈ آمده که اجرای این برنامه مستلزم همکاری و همدلی همه کانون ها و همه وکلای دادگستری ایران است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران در پایان گفت: هم اکنون ۲۳ کانون وکلا در سطح کشور فعال است و شرایط قانونی برای تشکیل کانون وکلا در پنج استان یزد، هرمزگان، سمنان، سیستان و بلوچستان و ایلام نیز فراهم است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=3209
  • 1736 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تغییرات قانون وکالت مهمترین مساله کانون های وکلا است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما