• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
18

حضور وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز باعث افزایش اعتبار می‌شود

  • کد خبر : 4070
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۹:۵۷

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز کفت که حضور وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز نشان‌دهنده رشد فکری آن‌هاست. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گودرز افتخارجهرمی طی سخنانی در شصت و یکمین جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل‌مدافع که شب گذشته در تالار بزرگ کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرا […]

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز کفت که حضور وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز نشان‌دهنده رشد فکری آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گودرز افتخارجهرمی طی سخنانی در شصت و یکمین جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل‌مدافع که شب گذشته در تالار بزرگ کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، اظهار کرد: از رییس‌جمهور محترم برای شرکت در این جشن دعوت کرده بودیم ولی ایشان به دلیل سفر استانی نتوانستند در جمع ما حاضر شوند.

وی با اشاره دیدار اعضای هیات مدیره کانون‌های وکلای دادگستری با رییس‌جمهور، گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی سخنانی را در مورد حقوق شهروندی و حقوق مردم بیان کردند و بر استقلال وکیل و کانون‌های دادگستری تاکید داشتند. گله‌مند هستم که چرا گزارش این دیدار در صداوسیما پخش نشد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به لایحه جامع وکالت، ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه از قوه قضاییه خواسته شده بود که این لایحه را تهیه کند و قوه قضاییه هم در سال ۹۰ این لایحه را تهیه کرد که از کانون‌های وکلا برای شرکت در جلسات تنظیم این لایحه دعوت نشد.

 

افتخارجهرمی افزود: لایحه وکالت در اواخر سال ۹۰ به دولت ارائه شد و دولت قبلی نیز مدتی این لایحه را معطل نگه داشت و در نهایت لایحه به کمیسیون‌های فرعی و اصلی لوایح دولت ارجاع شد. در کمیسیون لوایح دولت از کانون مرکز دعوت به عمل آورد و ما در جلسات این کمیسیون حضور یافتیم.

 

وی با بیان اینکه نکاتی که در لایحه وکالت به استقلال کانون وکلا و وکلا لطمه وارد می‌کرد حذف شد، ادامه داد: در لایحه وکالت اسم کانون وکلا به سازمان وکلای دادگستری تغییر یافته بود که در کمیسیون لوایح این موضوع اصلاح شد و همان نام کانون وکلا در نظر گرفته شد.

 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به ماده ۲۵ لایحه وکالت، خاطرنشان کرد: طبق این ماده هیاتی تحت عنوان هیات نظارت متشکل از هفت نفر از قضات، حقوقدانان و وکلا با ابلاغ رییس قوه قضاییه در نظر گرفته شده بودند و کلیه امور کانون از جمله رسیدگی به مصوبات هیات مدیره، تایید صلاحیت اعضای هیات مدیره و … بر عهده این هیات بود که خوشبختانه این ماده حذف شد.

 

افتخار جهرمی با اشاره به ماده ۴۲ لایحه وکالت، ادامه داد: طبق این ماده، پروانه وکالت وکلا باید علاوه بر امضای رییس کانون با امضای رییس دادگستری نیز همراه باشد که خوشبختانه این موضوع هم تغییر یافت و امضای رییس دادگستری حذف شد.

 

وی با بیان اینکه ماده ۴۸ لایحه جامع وکالت استقلال وکلا را خدشه‌دار می‌کرد، خاطرنشان کرد: در این ماده آمده بود که وکیل را نمی‌توان از شغل وکالت محروم کرد مگر به موجب رای قطعی مراجع ذی‌صلاح. مشخص نبود که این مرجع ذیصلاح چه مرجعی است؟ که خوشبختانه این موضوع هم حل شد و به جای مرجع ذیصلاح، عبارت دادگاه انتظامی وکلا درج شد.

 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در رابطه با دادگاه انتظامی وکلا که در لایحه وکالت ذکر شده بود، گفت: هر شعبه از دادگاه وکلا متشکل از سه نفر از قضات البته با ابلاغ رییس قوه قضاییه و دو وکیل با انتخاب هیات مدیره کانون وکلا بود در حالیکه نظر وکیل مشورتی بود و قاضی رای را صادر می‌کرد که این موضوع تغییر یافت و اکنون اعضای دادگاه انتظامی وکلا سه نفر را شامل می‌شوند که به انتخاب هیات مدیره وکلا تعیین می‌شوند.

 

افتخارجهرمی با اشاره به اینکه در لایحه وکالت آمده بود که دادستان انتظامی وکلا به وسیله رییس قوه قضاییه و از بین قضات انتخاب می‌شود، ادامه داد: این موضوع هم در بررسی و تغییرات لایحه تغییر یافت و دادستان انتظامی وکلا از بین وکلا و به انتخاب هیات مدیره کانون وکلای دادگستری انتخاب می‌شود.

 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با یادآوری اینکه لایحه وکالت در آخرین جلسه هیات دولت قبل و در مشهد به تصویب رسید، اما به مجلس فرستاده نشد، گفت: در دولت جدید ظاهرا قوه قضاییه به لایحه قبلی که تصویب شده بود اعتراضاتی داشته و مجددا درخواست اصلاح کرده است، اما به من اطمینان داده شده که دولت یازدهم همان لایحه قبلی را که به تصویب دولت قبل رسیده با تغییرات جزیی به مجلس تقدیم خواهد کرد.

 

افتخارجهرمی درباره صندوق حمایت از وکلا، گفت: در خرداد ماه سال ۹۲ با اصلاح آیین‌نامه اجرایی، صندوق حمایت از وکلای بازنشسته، کارافتاده و مستمری‌بگیران افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و در بهمن امسال در مجمع عمومی صندوق حمایت، آیین‌نامه اعطای وام مسکن و خرید دفتر به وکلا از طریق صندوق به تصویب رسید.

 

وی درباره کمیسیون‌های کانون وکلای دادگستری مرکز نیز گفت: تحولات نسبی در کمیسیون آموزش و کارآموزی کانون مرکز به وجود آمده و ما کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های علمی را برگزار می‌کنیم. مقررات آیین‌ کار برای کمیسیون‌های کانون تدوین شده و تشکیل کمیسیون کارآفرینی برای ترویج فرهنگ و ایجاد اشتغال در مورد وکلای جوان در این کمیسیون مورد توجه قرار گرفته است. همچنین به منظور تعامل با مجلس، کمیسیون پارلمانی کانون مرکز تشکیل و اعضای آن تعیین شدند.

 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز، گفت: این اداره کار خود را به صورت تخصصی انجام می‌دهد و کمیته‌های مختلفی در این اداره برای امور خانواده، تجاری و دعاوی عمومی و … تشکیل شده تا افرادی که به این اداره مراجعه می‌کنند با توجه به مشکلی که دارند به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شوند.

 

افتخارجهرمی تاکید کرد: در شش ماه گذشته بیش از چهار هزار نفر به اداره معاضدت کانون و بیش از ۴۳ هزار نفر نیز به دفاتر معاضدت در مجتمع‌های قضایی مراجعه کرده‌اند که به طور رایگان راهنمایی می‌شوند.

 

وی درباره ساختمان باشگاه کانون مرکز نیز گفت: امسال پروانه ساخت این ساختمان را از طرف شهرداری دریافت کرده‌ایم و کلنگ آن به زمین زده شد و این ساختمان چهارده هزار متر بنا و سه سالن ۳۰۰ و ۶۰۰ نفره دارد و در ۹ طبقه ساخته خواهد شد. کانون برای شروع ساخت این ساختمان بودجه لازم را دارد، اما برای تکمیل آن نیازمند کمک همه وکلا هستیم.

 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به فرا رسیدن ۲۲ اسفندماه به عنوان روز انتخابات هیات مدیره کانون دادگستری مرکز، گفت: شرکت فعال همه وکلا در این روز نشان دهنده رشد فکری آنهاست و اگر همه شما وکلا در این انتخابات شرکت کنید بر اعتبار کانون افزوده می‌شود و امیدوارم با شرکت پرشور شما انتخابات باشکوهی را داشته باشیم.

 

بر اساس این گزارش، در جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع که در تالار بزرگ کشور برگزار شده بود، گروه موسیقی علیرضا قربانی به اجرای برنامه هنری پرداختند.

 

در این مراسم نوروزی مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، اعضای هیات مدیره کانون‌های وکلای دادگستری، برخی از قضات و اعضای کانون کارشناسان و … حضور داشتند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4070
  • 1683 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حضور وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز باعث افزایش اعتبار می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما