• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

تاکید سیدحسن خمینی بر حفظ استقلال وکلا

  • کد خبر : 4653
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳

برخی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به همراه جمعی از وکلا با سیدحسن خمینی در حسینه جماران دیدار کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این دیدار علی نجفی توانا رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز مختصری درباره وضعیت وکلا و لایحه پیشنهادی قوه قضائیه صحبت کرد و تاکید داشت که […]

برخی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به همراه جمعی از وکلا با سیدحسن خمینی در حسینه جماران دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این دیدار علی نجفی توانا رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز مختصری درباره وضعیت وکلا و لایحه پیشنهادی قوه قضائیه صحبت کرد و تاکید داشت که به اعتقاد وکلا و حقوقدانان لایحه وکالت ناقض استقلال وکلا و جامعه وکالت و مغایر با حقوق طرفین دعوا و برخلاف مقررات بین‌المللی است.

نجفی‌توانا از یادگار امام درخواست کرد که از حفظ استقلال کانون وکلا و نیز تثبیت دادسری عادلانه با حضور وکلای مستقل در محاکم حمایت کند.

براساس این گزارش در ادامه این دیدار سیدحسن خمینی با خوشامدگویی به وکلا اعلام کرد که در قضای اسلامی نیز بر تفکیک قاضی، وکیل و استقلال وکلا تاکید شده است.

وی افزود:بنده نیز در خصوص موضوعات اخیر لایحه وکالت مطالبی را شنیده‌ام و معتقدم که وکلا باید مستقل باشند و در این زمینه تلاش خودم را به عمل خواهم آورد و قول حمایت از کانون‌های وکلای دادگستری را به اعضای حاضر دادم.

سیدحسن خمینی همچنین با تاکید بر توسعه خدمت رسانی وکلا به اقشار جامعه از جمله اقشار نیازمند تاکید کرد که به لحاظ توسعه موضوعات اجتماعی و اقتصادی همه نیازمند استفاده از اطلاعات و خدمات وکلا هستند.

در راستای این صحبت یادگار امام(ره)، محمدرضا کامیار رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز در طول سال هزاران مورد وکیل معاضدتی به‌طور رایگان در اختیار افراد نیازمند وکیل و نیز مشاوره رایگان قرار می دهد و کانون مرکز در صدد افزایش این‌گونه از خدمات وکلا است.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی مجتمع‌های قضایی تعدادی از وکلا درساعات اداری به‌طور رایگان در حال مشورت و راهنمایی به متقاضیان و مراجعین به مجتمع‌های قضایی هستند.

در پایان این دیدار علی نجفی‌توانا از سیدحسن خمینی دعوت کرد تا با حضور در کانون وکلای دادگستری مرکز در جریان موضوعات جامعه وکالت قرار گیرد و از نزدیک با این کانون آشنا شود.

وی حضور یادگار امام (ره) را در کانون وکلای مرکز فرصت مغتنمی برای کانون‌های وکلا در شرایط فعلی دانست.

سیدحسن خمینی نیز ضمن اجابت دعوت رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ان شاءالله در فرصت مناسبی حتما به کانون وکلای دادگستری مرکز خواهم آمد و از نزدیک در جریان موضوعات جامعه وکالت قرار خواهم گرفت.

در ابتدای این دیدار علی نجفی توانا با تشکر از سید حسن خمینی که این فرصت را برای دیرار فراهم کرده است از امام به عنوان مدافع حقوق مردم و عدالت یاد کرد و وکلا را مدافع حقوق مردم و دفاع از عدالت اجتماعی برشمرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4653
  • 1268 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تاکید سیدحسن خمینی بر حفظ استقلال وکلا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما