• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
21

مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک شکل می گیرد

  • کد خبر : 4662
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

تهران – ایرنا – معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارتقای اداره کل مالکیت صنعتی و تبدیل آن به مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید این سازمان خبر داد. به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد مهدی انجم شجاع روز یکشنبه در مراسم افتتاح بازار دارایی فکری اظهار داشت: طی دهه های […]

تهران – ایرنا – معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ارتقای اداره کل مالکیت صنعتی و تبدیل آن به مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمد مهدی انجم شجاع روز یکشنبه در مراسم افتتاح بازار دارایی فکری اظهار داشت: طی دهه های گذشته، چندین کار مهم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته و هرچند تشکیلات اداری این سازمان از ۹۰ سال قبل به موضوع ثبت و تثبیت مالکیت های معنوی پرداخته است اما حرکت های جدیدی در این حوزه آغاز شده است.

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۸۶ مالکیت صنعتی تنها در یک محدوده کوچک و به نام اداره امور کل ثبت شرکت های مالکیت صنعتی فعال بود اما از آن پس، اداره کل مالکیت صنعتی در سه حوزه ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری ایجاد شد.

انجم شجاع از تدوین ساختار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: در این ساختار، اداره کل مالکیت صنعتی به مرکز مالکیت معنوی ارتقا خواهد یافت و پس از اجرایی شدن آن، شاهد حضور پررنگ و فعالیت موثر سازمان ثبت اسناد در حوزه مالکیت فکری خواهیم بود.

وی اصلاح، تکمیل و به روز کردن قوانین و مقررات حمایت از مالکیت صنعتی را از دیگر برنامه های در دست اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به تعدد قوانین موجود در حوزه مالکیت فکری، بازنگری قوانین و آیین نامه ها و دستورالعمل ها و موارد مرتبط با موضوع هستیم.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمادگی این سازمان در حوزه مالکیت فکری و تثبیت آن، فراهم کردن زمینه های حقوقی انجام معاملات و تبادلات حوزه مالکیت فکری را اعلام کرد.

بازار دارایی فکری روز یکشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و جمعی از مدیران مسوولان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مخترعان، پژوهشگران و صاحبان سرمایه در محل همایش های بین المللی صدا و سیما افتتاح شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4662
  • 1344 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مرکز مالکیت معنوی در ساختار جدید سازمان ثبت اسناد و املاک شکل می گیرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما