• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
24

امیدواریم رئیس جمهوری استقلال کانون وکلا را حفظ کند

  • کد خبر : 4752
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) گفت: این استقلال نیمه‌کاره در کانون وکلا یادآور اولین رئیس‌ دولت حقوقدان است و ما انتظار داریم در زمان رئیس دولت یازدهم حداقل همین استقلال حفظ شود. به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) در نشست خبری امروز خود پیرامون لایحه جامع […]

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) گفت: این استقلال نیمه‌کاره در کانون وکلا یادآور اولین رئیس‌ دولت حقوقدان است و ما انتظار داریم در زمان رئیس دولت یازدهم حداقل همین استقلال حفظ شود.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) در نشست خبری امروز خود پیرامون لایحه جامع وکالت اظهارداشت: در سال ۱۳۳۳ و همزمان با اولین رئیس‌ دولت حقوق‌دان، این اقتدار نیمه‌کاره به کانون وکلا داده شد و ما امید داریم که در زمان دومین رئیس‌جمهور حقوق‌دان در دولت یازدهم حداقل همان استقلال حفظ شود و اینطور نباشد که بگویند استقلال وکلا در سال ۹۳ گرفته شد.

وی افزود: ترکیب کانون وکلا از کسانی که از طریق آزمون وارد می‌شوند نیست بلکه بیشتر آنها قضات بازنشسته و کارمندان حقوقی ادارات هستند که پروانه وکالت دریافت کردند در حالیکه باید برای این کار سابقه کاری افراد بررسی شود.

کشاورز در ادامه درخصوص بحث دریافت حق الوکاله از سوی وکلا گفت: اگر وکیلی مالیات دولت، سهم صندوق حمایت و کانون وکلا را پرداخت کند دیگر به کسی مربوط نیست که چه مقدار حق الوکاله می‌گیرد و این قراردادی بین وکیل و موکل است.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا (اسکودا) در خصوص عدم پرداخت مالیات از سوی وکلا گفت: اداره مالیات به اندازه کافی کوشا است و حتی برای کار نکرده هم پول می‌گیرد.

وی افزود: برخی عنوان می‌کنند که عده‌ای وکلا از هر دو طرف دعوا یعنی متهم و شاکی حق‌الوکاله می‌گیرند اگر مستندات این حرف وجود داشته باشد کانون مرکز برخورد شدیدی با وکیل متخلف خواهد داشت، ضمن اینکه همیشه همینطور بوده و اگر تخلفی وجود داشته به موجب آن پروانه وکیل باطل شده است.

کشاورز در پایان خاطرنشان کرد: کانون وکلا به دنبال عدم نظارت نیست این کانون نظارت را می‌پذیرد اما با دخالت مخالف است و دلیل آن هم دفاع از نظام قضایی و اعتبار آراء دادگاه‌ها است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4752
  • 1350 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امیدواریم رئیس جمهوری استقلال کانون وکلا را حفظ کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما