• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

لایحه جامع وکالت ۲۳ تیر به مجلس می‌رود/ آماده مناظره با دادستان هستم

  • کد خبر : 4769
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی نجفی‌توانا ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: لایحه جامع وکالت وارث برخی طرح ها و پیشنهاداتی که طی ۱۰ سال گذشته مطرح بوده است. در دولت گذشته قرار بود برآیند تصویب این لایحه طی شود، اما به دلایل نامعلوم از طرف قوه قضائیه این لایحه ناگهان جای […]

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی نجفی‌توانا ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: لایحه جامع وکالت وارث برخی طرح ها و پیشنهاداتی که طی ۱۰ سال گذشته مطرح بوده است. در دولت گذشته قرار بود برآیند تصویب این لایحه طی شود، اما به دلایل نامعلوم از طرف قوه قضائیه این لایحه ناگهان جای خود را به لایحه دیگری داد که به صورت یکطرفه بحث دخالت را مطرح می کند.

وی افزود: در راستای منطقی کردن لایحه با کمک همکاران و متخصصان غیروکیل سعی کردیم پیشنهادات مناسب را ارائه کنیم که این نگاه در سه قوه مورد پذیرش قرار گرفت که ظاهرا تغییرات پیشنهادی ما مورد عنایت قرار گرفته است.

رئیس کانون وکلا تاکید کرد: در حال حاضر بحث نظارت قوه قضائیه بر روی کانون وکلا از جمله احراز صلاحیت هیات مدیره کانون وجود دارد. در لایحه جدید این نظارت تبدیل به دخالت شده است و کانون با استقلال ظاهری زیرمجموعه قوه قضائیه می شود.

این حقوقدان بیان کرد: تعجب کردم وقتی برخی آشنا با حرفه وکالت صحبت هایی را به وکلا منتصب کردند که در تعارض کامل با قانون است. نباید برخی تخلفات را به تمام وکلا تعمیم داد.

نجفی‌توانا با اشاره به اظهارنظر دادستان کل کشور در خصوص تخلف برخی وکلا نیز گفت: در این زمینه اگر صحبتی علیه وکلا مطرح می شود، تقاضا داریم مستندات آن را ارائه دهند. انحراف رفتاری در وکلا نسبت به اقشار دیگر جامعه کمتر است. اگر آقایان ادعای دیگری دارند، ستادی فراقوه‌ای در مسیر آسیب‌شناسی تشکیل شود. من حاضرم با دادستان کل کشور در برنامه ای تلویزیونی درباره تخلفات مناظره داشته باشم.

رئیس کانون وکلا درباره زمان ارسال این لایحه به مجلس نیز افزود: بر اساس زمانبندی قانونی وزیر دادگستری باید تا ۲۳ تیر ماه لایحه را به مجلس ارائه دهد که امیدواریم در نسخه نهایی، پیشنهادات ما اعمال شده باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4769
  • 1453 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای لایحه جامع وکالت ۲۳ تیر به مجلس می‌رود/ آماده مناظره با دادستان هستم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما