• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

مشروح مذاکرات و مصوبات سی و یکمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 25874
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۵۴
مشروح مذاکرات و مصوبات سی و یکمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در آذربایجان شرقی

به نام خدا سی و یکمین همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آذر ۱۳۹۷ با برگزاری مراسم افتتاحیه در تبریز آغاز به کار کرد. بعد از ظهر روز چهارشنبه ۹۷/۰۸/۲۳ نشست اختصاصی همایش با دستور جلسه اعلامی شروع شد. بر اساس رای گیری […]

به نام خدا

سی و یکمین همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آذر ۱۳۹۷ با برگزاری مراسم افتتاحیه در تبریز آغاز به کار کرد.

بعد از ظهر روز چهارشنبه ۹۷/۰۸/۲۳ نشست اختصاصی همایش با دستور جلسه اعلامی شروع شد.

بر اساس رای گیری صورت گرفته آقای حسن عظیم زاده از کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی به انتخاب اعضای هیأت عمومی ریاست جلسه را عهده دار شد. همچنین بعد از رای گیری صورت گرفته سید مهدی حجتی از کانون مرکز و غلامرضا ریاضی از کانون گلستان به عنوان ناظر و آقای حسین علیپور از کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی به عنوان منشی انتخاب شدند.

بند اول دستور جلسه ــــ گزارش بازرسان اتحادیه

گزارش بازرسان راجع به ترازنامه مالی به هیأت عمومی اتحادیه ارائه شد.

بند دوم دستور جلسه ــــ تصویب اساسنامه جدید

با پیشنهاد رئیس اتحادیه خروج این بند از دستور جلسه به رای گذاشته شد و با اکثریت آراء از دستور خارج شد.

بند سوم دستور جلسه ــــ تصویب اصلاح منابع مالی اتحادیه

پس از شنیدن نظر مخالفان و موافقان با رای اکثریت هیأت عمومی تصویب شد.

بند چهارم دستور جلسه ــــ ارائه گزارش و اتخاذ تصمیم در مورد اتوماسیون

با تصویب هیأت عمومی اتحادیه مقرر شد همه کانونها از سیستم اتوماسیونی که توسط اتحادیه خریداری شده استفاده و آن را نصب کنند البته دو کانون مرکز و یزد از این مورد به دلیل داشتن اتوماسیون مختص به خود مستثنا و قرار شد، محل استقرار سرور در محل اتحادیه باشد.

همچنین کارگروهی متشکل از آقایان، محمد رضا علیزاده ثابت، احسان زررخ و شاپور دولتشاهی تعیین شد تا مسائل مربوط به اتوماسیون را مورد بررسی قرار دهند.

بند پنجم دستور جلسه ــــ گزارش اصلاح مقررات صندوق حمایت

گزارش مدیر عامل در خصوص وضعیت مالی و اقدامات صورت گرفته در صندوق حمایت از وکلای دادگستری به سمع هیأت عمومی رسید و با تصویب هیأت عمومی مقرر شد فرصت به مدت یک ماه به کانونها داده شود تا نظر خود را راجع به اصلاح مقررات صندوق حمایت به اتحادیه  اعلام نمایند.

بند ششم دستور جلسه ــــ طرح و بررسی متن پیشنهادی کارگروه تبلیغات وکلا

متن پیشنهادی کارگروه تبلیغات وکلا در هیات عمومی اتحادیه مطرح شد و رای نیاورد.

بند هفتم دستور جلسه ــــ پیشنهاد کانون وکلای فارس مبنی بر بحث در مورد سیاست افتراقی در رسیدگی به جرایم اقتصادی

مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان، بیانیه پایانی سی و یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

سی و یکمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در مورخه ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۷ به میزبانی کانون محترم آذربایجان شرقی در تبریز تشکیل و پس از مذاکره و تبادل نظر مجمع عمومی در خصوص نیازها و چالش های موجود بیانیه پایانی همایش به شرح ذیل اعلام گردید.

  1. اتحادیه ضمن اظهار خشنودی از پیروزی تیم حقوقی ایران در دعوای مطروحه در دیوان بین المللی دادگستری، تحریم های نامشروع و اقدامات مغایر با مقررات بین المللی ایالات متحده امریکا علیه کشور و ملت ایران را که به ویژه در مواردی نظیر غذا و دارو با اصول حقوق بشر در تعارض است محکوم می­کند و آمادگی کانون های وکلای دادگستری را برای احقاق حقوق مسلم و مشروع ملت ایران در مراجع بین الملی اعلام می دارد.
  2.  کانونهای وکلای سراسر کشور کماکان بر مغایرت تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری با قانون اساسی و حق دفاع آزادانه تاکید می کند و بر حذف تبصره مذکور اصرار دارد.
  3. کانونهای وکلای سراسری کشور ضمن تایید دیدگاه ها و بیانات مقامات رسمی حاضر در آیین گشایش همایش تبریز مبنی بر حمایت و صیانت از استقلال نهاد وکالت بر صلاحیت ویژه کانونهای وکلای دادگستری، جهت تببین و تدوین اصلاحات مورد نیاز در قوانین موجود تاکید می نماید و مخالفت خود را با هر گونه اقدامی که مغایر استقلال کانون وکلا و مآلاً منافی مصالح ملی شهروندان است اعلام می دارد.
  4. اتحادیه ضمن اعتراض به شیوه برخورد نامناسب با وکلای دادگستری در بند از قوه محترم قضاییه انتظار دارد نسبت به بازنگری در پرونده همکاران مذکور که ادامه بازداشت آنها مغایر با اصل آزادی بیان، مصونیت حرفه ای و حقوق شهروندی مصرح در قانون اساسی است اقدام نماید.
  5. نظر به کثرت روز افزون جمعیت وکلای دادگستری و جذب همه ساله دانش آموختگان حقوق در کانونهای وکلا که موازنه ظرفیت و اشتغال را بر هم زده و موجب مضیقه و محدودیت های شدید مالی، معیشتی وکلا به‌ویژه همکاران جوان بر سیاستگذاری مناسب از جمله الزامی شدن وکالت در تمامی دعاوی و استفاده دستگاه اجرایی و نهاد های عمومی از خدمات وکلای دادگستری تاکید می نماید.
  6. نظر به اینکه برابر اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تأمین اجتماعی نظیر خدمات درمانی و حمایتی در موارد از کار افتادگی و حوادث حرفه ای و … از وظایف دولت است و این خدمات باید از محل درآمد های عمومی تأمین گردد و نظر به خدمات عمومی وکلای دادگستری به جامعه و اینکه درآمدهای معمول و موجود کانونهای وکلا تکافوی تأمین خدمات درمانی و حمایتی مذکور را ندارد، اهتمام به این امر مهم از سوی دولت محترم مورد درخواست می باشد.
  7. کانونهای وکلای دادگستری سراسر کشور اعتراض شدید خود را نسبت به پذیرش بی رویه و غیر استاندارد دانشجویان رشته حقوق در دانشگاه ها و مراکز آموزشی فاقد کیفیت عمومی اعلام می دارد و از مقامات متولی و متصدی امر درخواست دارد از ادامه این روند جلوگیری نماید.
  8. اتحادیه همواره بر ضرورت حفظ اتحاد و انسجام کانونهای وکلا تاکید می نماید و در این برهه حساس نیز همه همکاران را به حفظ این اصل ضروری و حیاتی دعوت می نماید.
  9. این بیانیه در ۸ بند به تصویب مجمع عمومی کانونهای وکلای سراسر کشور رسید و مجمع ضمن قدردانی از میزبانی مهربانانه کانون کهن آذربایجان شرقی محل برگزاری همایش اردیبهشت ۹۸ اتحادیه را شهر یزد به میزبانی کانون وکلای دادگستری یزد تعیین و اعلام نمود.

سی یکمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران  در ساعت ۱۹:۰۰ روز پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۲۴به پایان رسید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25874
  • 1647 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشروح مذاکرات و مصوبات سی و یکمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در آذربایجان شرقی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما