• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

گزارش مراسم جشن استقلال کانون وکلا ی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 25218
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

مراسم جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورخه هفتم اسفند ماه سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر پتروشیمی تبریز با حضور استاندار محترم و نمایندگان محترم تبریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات برجسته استان و اعضای هیئت مدیره و وکلای عضو کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار گردید. در این مراسم […]

مراسم جشن استقلال کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورخه هفتم اسفند ماه سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر پتروشیمی تبریز با حضور استاندار محترم و نمایندگان محترم تبریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات برجسته استان و اعضای هیئت مدیره و وکلای عضو کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
در این مراسم تعداد ۱۶۲ نفر از کارآموختگان وکالت که موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون اختبار گردیده بودند ضمن اجرای مراسم سوگند به شغل شریف وکالت نائل گردیده و پروانه وکالت اخذ نمودند.
در آغاز مراسم ریاست محترم کانون، آقای دکتر حسن فرهودی‌نیا ضمن خیرمقدم‌گویی به مهمانان حاضر، در خصوص روند لایحه جامع وکالت و لزوم استقلال وکیل و کانون‌های وکلا به ایراد سخن پرداختند.
سپس استاندار محترم، آقای دکتر اسماعیل جبارزاده ضمن سخنرانی با تأکید بر استقلال وکیل و کانون وکلا به عنوان یکی از مقدمات تأمین حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: در سال‌های اول انقلاب بنا به شرایط خاص آن زمان، تصمیم‌گیران نظام تمایل داشتند که دولت زمام همه امور جامعه را مستقیماً بر عهده بگیرد که نتیجه این سیاست و تفکر، رشد بی‌رویه بدنه دولت، افزایش بوروکراسی اداری و تضعیف بخش خصوصی بوده است.
دکتر جبارزاده اضافه کرد خوشبختانه با تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب چند سالی است که مدیریت کشور در مسیر صحیح خود یعنی اداره کشور براساس توانمندی‌های بخش خصوصی و سپردن کارها به مردم قرار گرفته و در این میان واگذاری امور مربوط به وکالت به خود وکلا در قالب نهادی غیردولتی امری غیرقابل تشکیک است.
وی تصریح کرد: زمزمه‌های دولتی کردن فعالیت‌های مربوط به وکالت یا ادغام کانون وکلا در دستگاه قضایی حرکتی زیان‌بار و غیر قابل توجیه است، البته مقوله نظارت قانونی بر عملکرد کانون وکلا نیز نباید فراموش شود.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر ترویج فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه، گفت: یکی از توصیه‌های همیشگی من به مردم استان این است که بدون مشورت وکیل پای هیچ تعهدنامه‌ای را امضاء نکنند.
وی افزود: خوشبختانه مسئولان اجرایی، دستگاه قضایی و نمایندگان استان در مجلس با وحدت، صمیمیت و برادری به دنبال ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم استان هستند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
سپس قائم‌مقام محترم ریاست کل دادگستری استان آذربایجان شرقی، آقای الهیار شیخ‌احمدی به ایراد سخن پرداختند و پس از ایشان، آقای قره سید رومیانی، نماینده محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی سخنرانی نمودند.
در مرحله دوم، مراسم تحلیف ۱۶۲ نفر از کارآموزان وکالت پایه یک دادگستری برگزار گردید و در پایان مراسم، آقایان احمد ارشدی و علی علاء به قرائت شعر در خصوص مقام وکیل پرداختند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25218
  • 1390 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای گزارش مراسم جشن استقلال کانون وکلا ی آذربایجان شرقی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما